11/08/2022
La investigació, liderada pel Barcelonaβeta Brain Research Center (BBRC), centre de recerca de la Fundació Pasqual Maragall, l'Institut Hospital del Mar d'Investigacions Mèdiques (IMIM-Hospital del Mar) i la Universitat de Göteborg, ha estat publicada a la prestigiosa revista Nature Medicine.
L'estudi, en què s'han utilitzat dades de gairebé 400 participants de l'Estudi ALFA+, que compta amb l'impuls de la Fundació "la Caixa", determina que els biomarcadors p-tau231 i p-tau217 mesurats a la sang són idonis per indicar canvis cerebrals relacionats amb la proteïna amiloide en persones sense símptomes cognitius.
Els resultats converteixen el p-tau231 en un biomarcador sanguini molt prometedor per detectar de manera precoç persones de mitjana edat amb un elevat risc de desenvolupar Alzheimer i fer assaigs clínics dirigits a aquesta fase primerenca de la malaltia.
01/08/2022
Durant els mesos d'abril, maig i juny s'ha dut a terme el cicle "El nostre cervell, aquest gran desconegut" organitzat per l'IMIM i la xarxa de biblioteques de Barcelona, que ha comptat amb un gran èxit d'assistents. Més de 400 persones han pogut participar en aquest cicle que s'emmarca en el projecte "Visions de la Ciència" que fa anys que porten a terme les Biblioteques de Barcelona.
El cicle ha tingut una durada de 8 setmanes, era de caràcter gratuït i obert a tothom. Ha tractat temes relacionats amb el cervell i ha permès als assistents conèixer les darreres dades que han aportat els nous avenços científics en aquest àmbit gràcies a la participació com a ponents dels millors experts de l'Hospital del Mar i de l'IMIM.
Dr. Aiguader, 88, 08003 Barcelona
Vegeu la situació al Google Maps
Tel: 93 316 04 00 · Fax: 93 316 04 10
info(ELIMINAR)(ELIMINAR)@imim.es